Számtalan egészségügyi alkalmazás segít a krónikus betegséggel élőknek kényelmes és minőségi életet élni. A Netis által összeállított infografika bemutatja a mobiltelefonos egészségügyi alkalmazásokról szóló releváns adatot, amely az Egyesült Királyságot érinti.
Az Egyesült Királyságban élő emberek közel 75%-a valamilyen online felületen keres egészségügyi tájékoztatást vagy tanácsot, és 66%-uk mobiltelefonos egészségügyi alkalmazást használ ehhez – hogy csak két számot említsünk az infografikánkon szereplő adatok közül.
A betegek folyamatos tájékoztatást várnak a tüneteikről vagy az állapotukról, segítségre van szükségük az orvosukkal vagy a nővérrel való kommunikációban, és szeretnék hozzáférni a vizsgálati eredményeikhez és a leleteikhez is, hiszen mindannyian információt szeretnénk kapni az egészségügyi állapotunkról.
Sok mítosz kering, melyek rossz színben tüntetik fel és elhomályosítják a digitális egészségügy, mint iparág megítélését, de egy alaposabb betekintés ebbe a világba meglepően széles körű elfogadást vált ki az összes generációban az egészségügyi IT szolgáltatásokkal és megoldásokkal szemben. A legfontosabb különbség a fiatalabb és az idősebb generációk között az, hogy hogyan fogyasztják az információt: az 50 év feletti betegek általában inkább a weboldalt és az e-mailt preferálják, míg a fiatalabb generációk szívesebben használják az újabb csatornákat, például az alkalmazásokat vagy a közösségi médiát, de mivel az idősebb generáció körében is kezdenek nagyobb számban elterjedni az okostelefonok és a tabletek, ez a tendencia hamarosan eltolódhat.
Mivel a célközönség egyre inkább analógról digitálisra vált a mindennapi szolgáltatások terén, ezért egyre többet fognak elvárni az egészségügyi szolgáltatásoktól is. A digitális egészségügyi szolgáltatások sokféle formában elérhetőek: a telemedicina olyan szolgáltatásokat nyújt, amelyek a páciensek tevékenységét saját otthonukban figyelik, az mHealth eszközök és alkalmazások adatokat és hasznos információkat adnak az egészségről, az egészségügyi analitika lehetővé teszi a folyamatok mélyebb megértését, a digitalizált egészségügyi rendszerek pedig a szolgáltatások infrastruktúráját építik (például ha a beteg vagy szolgáltató rendelkezik digitalizált nyilvántartással).
Jelenleg 72 darab olyan mobiltelefonos egészségügyi alkalmazás érhető el bárki számára, amelyet az NHS (National Health Service) ajánl. Mind az egészségügyi szolgáltatók, mind a páciensek tudják, hogy ezek az alkalmazások hosszútávú előnyöket nyújtanak, például lehetővé teszik az egészségügyi adatok pontos mérését és figyelemmel kísérését, a betegedukációt, a mesterséges intelligencia, a gépi tanulás és a big data általi adatelemzést, valamint az információszerzést a tünetek és az egészségügyi állapot alapján.
Ha további adatokra is kíváncsi, alább találja az infografikánkat.
Szerző: Varga László